kanin tårta

april 17, 2009

kanintårta

Kanintårta, eller tarte lapin

Botten består av holländsk kanin med choklad-brun teckning, mellanlagret är dekorerat med framtassar från vit lantkanin. Ovandelen av tårtan har ett täcke av den fläckiga pälsen från rasen Rex dalmatiner, och till sist har en gräddvit nos placerats på toppen.

Frågan är vad man ska servera tillsammans med denna efterrätt.

5 Responses to “kanin tårta”

  1. Samuel Says:

    Den är nog bra som den är, den känns mastig.

  2. Johanna Says:

    Jag ser en hatt. En kaninhatt.

  3. Maria Says:

    Ja, tankarna går onekligen till en hatt eller mössa. Någon tyckte att den påminde om en kungakrona (tror det är den svartvitfläckiga pälsen som gör det sistnämnda). Jag funderade på om jag skulle ha infogat en kniv bredvid, eller om jag skulle ha slice:at upp en bit av tårtan för att få den mer tårtig. Fast jag blev lite äcklad av tanken på hur en kanintårta antagligen ser ut inuti, antagligen köttig på något sätt. Nu får man tänka sig hur köttig den är inuti istället.

  4. amelie Says:

    haha jag vet inte vad jag ska säga. makabert? hehe. kanin-blod skulle nog passa till.

  5. Maria Says:

    Amelie: det kanske blir lite väl tungt, som samuel säger är nog tårtan ganska mastig, så en lite uppfriskande dryck kanske? Eller en liten sallad med morötter? Eller så är blod helt rätt. (Usch vad makaber jag känner mig nu då..)


Kommentera

